fredag, mars 12, 2010

livet

er noen ganger full av små valg og noen ganger store valg. skal jeg handle mat nå? eller etterpå? sove et kvarter til? små deilige valg. men akkurat nå er livet mitt fullt av store valg. noen av valgene gjør at jeg får lyst til å slå av mobilen og legge meg under dyna på ubestemt tid. fant ut at det går ikke. jeg blir jo sulten en gang.
å leve er litt som å stå med ryggen rak og øya åpne mellom fjella i regnvær i lofoten. det er vått og kaldt og man føler seg liten. men man har øya åpne og rak rygg. og heldigvis er det ikke bare jeg som står i dette regnværet.
å ikke ta valg er et valg det å har jeg hørt. søren eller, drit i å være så fornuftig. når ble livet mitt jobbsøknad, strømregning, CV, husleie, bachelor, frister, evalueringer, datoer. hva skjedde med den tiden man kunne krype opp på fanget til pappa og legge øret inntill og høre på hjertet som slo og pusten som gikk rolig. og så var alt greit. verden jeg visste om gikk bort til haslebekken, arne-kiosken og naboen med kirsebærtreet. og tiørene i boksen oppå kjøleskapet gikk akkurat til en mr.freeze eller bugg.

men livet er nå. så da lever jeg det. og det kan man kanskje kalle et valg?

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Åh, kjœre søte du! Det hørtes ganske slitsomt ut, men bra har du valgt å skrive hvertfall! Mitt beste tips: velg med hjertet! Hodet er bare plaget med "fornuft":)

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon