torsdag, april 28, 2011

vårtradisjoner


plutselig ble det vår og parkene i oslo er stappfulle av hvite kropper og grillukt, sola er generøs med sitt nærvær og kalde nordmennhjerter tiner sakte, men sikkert. våren er min favorittid. den virker så usannsynlig når gatene er dekket av is og kuldegrader, men den dukker opp like trofast hvert år. luktene, fargene, smakene, alt roper at nå er vinteren over og snart glemt. alle har sine ting som minner om vår. jeg for min del har lenge hatt en vårtradisjon. det er å pakke ned alt jeg har og flytte til et nytt sted. jeg liker det på en måte, våren gir meg en ny sjanse, et nytt sted å tilbringe vinteren på med nye mennesker. denne våren pakker jeg også ned. denne gangen flytter jeg inn med bestevennen. jeg kjenner det er på tide med en ny vårtradisjon.


1 kommentar:

irene sa...

Du er så poetisk og vakker! I LOVE YOU!