onsdag, september 09, 2009

israel!!

første åpenbaring: dette landet er veldig varmt i september. og oktober. og november. og til dels desember. noen vil kanskje si at det presser smerteterskelen for hva godt er, men 31 grader i vannet er ikke noe jeg sier nei takk til! (selv om en aircondition på rommet hadde jeg kanskje sagt jatakk til..) vi bor 5 min unna det turkise middelhavet-- D- I- G- G. livet i israel er faktisk akkurat det: digg!!

vi har vært noen dager i praksis og kaos er en tilstand norske sykehus ikke vet hva innebærer! men for noen skjønne mennesker! det virker som de gjør hva de kan for at vi skal trives, og det er litt av en kontrast til norske sykehus..

det kan også nevnes at vi er en deilig herlig gjeng på tur, 6 søte jenter og en ektemann, og snart kommer det 3 bergensere til.

som regel er man i utlandet i en eller to uker, så jeg lurer på om det kommer til å gå opp for meg at shit jeg skal ikke hjem om en eller to uker, men være her ganske mange. om det den åpenbaringen kommer hardere enn forventet har jeg en plate freia melkesjokolade som kriseproviant. men jeg ser ikke noe grunn for at noen ikke ville være i dette landet så lenge som mulig. for noen mennesker!! og for en historie! tror dette kommer til å gi både sjela, hjertet og hue en god trøkk. og trøkk er bra!

i kveld skal vi spise pannekaker og tomatsuppe alá sidsel. som forsåvidt er gift med håkon og som er to fantastiske mennesker og reserveforeldre. sammen med de er astrid og solveig, to skjønne damer i livets beste alder som steker vafler, strikker tøfler til julemessa og har to store gode bestemorshjerter.

livet er godt!! og jeg er heldig.





10 kommentarer:

LIFE sa...

gåttabanen. hvorfor ble ikke jeg med, igjen?!! jeg liker det jeg leser og ser av bilder og håper dette er en av de maaange blogginnlegg du vil publisere. det varmer at du har det bra sol!!(det er vel fort det eneste som varmer her i høstnoreg) og husk på en viktg sak: at jeg er så jjjinnnmari glad i deg!!(hihi)

slængkjøss

hanne sa...

ååh!! så DIGG at du har det digg og at landet er digg og folka er digge og sykehuset er digg og du er digg!!! (puh) gleder meg til fortsettelsen, sunny- NYT 31 vanngrader og bestemorvaffler og luftfuktighet og det lovede land:)

kjærleik--♥

Unknown sa...

ohmyohmy!! heldig!! tror faktisk jeg må på besøk! savner deg her hjemme! ikveld har mamma å jeg hatt jentekveld å spist nachos, potetgull og sett "pursuit of happiness"! love u!!!!!!!

Anonym sa...

Åh! Så gøy å lese og se hvordan du har det. Håper resten av tiden blir like bra som begynnelsen. Tenker ofte på deg! Du er så tøff!
Er veldig glad i deg, snuppa!

Stoooooor klem

Linda Naja sa...

hm.... bomma på knappen så teksten jeg skrev ble anonym... flaut. Det er altså Naja som skrev den teksten over, bare så du er klar over det liksom...

Glad i deg, vennen

Mirjam sa...

soool! så deilig å lese at du har det fantastisk! helt enig med deg ang feriemodusgreine..har vært her i tre uker nå, skal jeg ikke snart hjem? tenk at du er helt der borte og jeg er helt her borte og alle de andre er helt hjemme..gleder meg til å lese mer, oppdater ofte;) god vaffel, badevann og jobbing, du er flink!

solveig sa...

takk takk takk!! så gøy at dere leser!

mich: ja, hvorfor ble du ikke med? og det varmer på en skadefro type måte at høstnorge ikke varmer;)
hannepannekake: du er digg!!!
birgitte: åå heldiggris med jentekveld! og ja, jeg tror faktisk du må på besøk!
linda: hehe, du er så søt!!! hils guttene:)
mirjam: tenk at dere er der!! det er så rart!!ikke la tia gå for fort--nyyyt:)

jeg er så innmari gla i dere!!! og dere er savna!!

Elisabeth sa...

JAAA! Oppdatering! Tenk at du skal være borte helt til jul! Det er sykt lenge. Men samtidig kommer det til å gå fort! Vi savner deg og Mathea spiser en skje med grøt for Solveig og Benjamin til frokost! :-)

wenche sa...

Aj, du er heldig! Nå sitter jeg i stua mi med kaffe i den ene hånda, pensum i andre og kjenner at kulda er farlig nærme Oslo. Hvorfor har jeg ikke tenkt på å bestille Israel tur før? Urutinert!
Savner deg! Ære være skype?!
Glad i deg søss!

solveig sa...

ja, urutinert wenche! men ære være skype! nå har jeg akkurat kommet hjem fra sykehuset, og det er så varmt at jeg priiimer!! men for all del, heller prime av varme enn å traske rundt med våte sko i oslos slapsegater- enjoy! og elisabeth: så kosli å spist en grøt skje for! nå veit jeg jo at den jenta er generøse med grøt skjeene sine (les: tidligere kjærster), men det var fremdeles kosli å høre;) gla i dere søstrene mine!! gleder meg til jula med dere!! god klem sol<3israel